27O: Can MAsdeu

diumenge, 27 octubre a dilluns, 28 octubre

27O: Can MAsdeu

Short url: 

https://squ.at/r/8do4

Més enllà de la posició de cadascú sobre la independència, sobre les ideologies o les estratègies dels partits que la defensen, no podem admetre de cap manera la salvatge sentència contra l’1 d’octubre, que enllaça amb la Llei Mordaça, els ulls rebentats per pilotes de goma o Altsasu. De fons, un sistema en fase extrema que no vol cedir. Ni el 15M ni la resistència als desnonaments ni les massives mobilitzacions pel dret a l’autodeterminació han rebut la més mínima resposta reformista. Ni impulsant lleis privatitzadores com la Llei Aragonès l’independentisme arriba a bastir ponts amb l’Ibex 35, perquè a l’Estat espanyol, com arreu del món, la prioritat de les elits, conscients de que cada cop tenen menys per oferir, és ofegar el paper revitalitzador del conflicte, perseguir l’auto-organització i imposar la pau social. En temps d’emergència climàtica, quan l’acció col·lectiva és més necessària que mai, els sociòpates han decidit tirar pel dret. En realitat però, només són màscares que cauen. Com recorda Yayo Herrera, la realitat material del capitalisme global sempre ha estat “pur feixisme”. De nosaltres depèn aturar-los als carrers i reinventar-nos en tots els àmbits de la vida.
…i com cada diumenge, en el PIC, llançarem una pedra en el camí de l’avanç de les retallades de drets i llibertats, aquesta vegada amb tallers de per exemple, com fer el teu propi carbó vegetal per al teu hort, descobrir el comportament animal, conèixer les tècniques de procés creatiu del dragon dreaming, fer art en i amb la naturalesa en un taller de land art, teatre, jam de folk i molt més aquest pròxim 27 d’octubre. En el PIC…
MATÍ
10.00-13.30h. SALA GRAN + ZONA BALSA. BIOCHAR EN HUERTOS URBANOS
En este taller teórico-práctico aprenderemos a producir Biochar de una manera sencilla a partir de restos de poda de arboles y otros materiales leñosos. Produciremos Biochar en un horno construido a partir de bidones metálicos reciclados. Aprenderemos qué es el Biochar, su origen y sus características principales. Conoceremos el impacto medioambiental de secuestro de CO2 de esta herramienta carbono negativa. Explicaremos el Biochar como un ejemplo de economía circular, valorizando recursos y potenciando la sostenibilidad y resiliencia de los sistemas. En el curso aprendernos como el Biochar puede ayudarnos en la mejora de nuestros suelos y en la producción de alimentos. Hablaremos de su aplicación y dosificación y mostraremos ejemplos de ensayos científicos de éxito en productividad y rendimiento económico.
Solo hay 25 plazas, escribe a javier info@carbonvivo.com y reserva la tuya
Más acerca del taller: www.carbónvivo.com
 
11.00-14.00h / 16.00-19.00h. PATI PIC Y EXCURSIÓN. ARTE CON LA NATURA
Actividad de crear una obra de arte efímero en común que revela el lugar con los elementos que la constituyen. La actividad se realiza en dos fases: el primero es un descubrimiento de la naturaleza caminando y observando el entorno natural para determinar lugares, acciones y materiales disponibles. Durante el paseo, varias actividades divertidas y abrir los sentidos desarrollar la capacidad de observar del participante(s). Dependente de la tasa y la energía
del grupo, es posible llevar a cabo proyectos en solitario o en pequeños grupos durante las 2 fases pero observar es lento. La segunda parte es la creación de un proyecto común de arte participativo en relación con el medio natural para revelar aspectos ocultos con sencillo y accesible para todas las edades.
Es un taller con plazas limitadas!! reserva la tuya escribiendo a Jerome: jepixel64@gmail.com

12.00-14.00h. SALA GRANDE (PIC) DESCUBRIENDO EL COMPORTAMIENTO ANIMAL (taller para niñas y niños de 7 a 11 años)
Conoceremos el trabajo de Jane Goodall, etóloga, primatóloga, antropóloga y mensajera de la paz de la ONU. Se la considera la mayor experta en chimpancés, conocida por su estudio sobre las interacciones sociales y familiares de los chimpancés salvajes. Hablaremos acerca la
importancia de estudiar los animales salvajes y conocer la diversidad de especies de nuestro
planeta, ante la crisis de la sexta extinción masiva de especies. En este taller estudiaremos el comportamiento animal, adentrándonos el mundo de los insectos. Entenderemos qué es un insecto y observaremos el comportamiento de hormigas y otros insectos que recojamos en un muestreo de campo.
El taller tiene un aforo máximo de 15 niños, reserva plaza escribiendo a la tallerista un mail a: noiesallab@gmail.com con el asunto “INSCRIPCION CAN MASDEU” se pasará un bote para cubrir los gastos del taller (materiales, consumibles, etc…)

 
12.00h. PATI DEL PIC. RUTA PEL PROJECTE. PREGUNTA EN LA BARRA PARA MAS INFO
 
MIGDIA
 
14.30h. DINAR POPULAR AGRO ECOLÓGICO A CARGO DEL COLECTIVO DE COCINA DE CAN MASDEU.
 
TARDA
 
15.30-17.00h. PATI PIC. JAM DE FOLK DEL HORTET.
Jam de musica folk! Trae tu instrumento y toca con nosotrxs– temas de bluegrass, old-time, country, irish, gospel, blues… lo que sea! (Bum Ditty Music es una asociación para la promoción de la música en comunidad. Desde 2018 hemos organizado jams, talleres, y conciertos en Barcelona, sobretodo de música tradicional Norteamericana y Europea.
Mas de nosotrxs en redes sociales:
[www.facebook.com/BumDittyMusic]
[www.instagram.com/bumdittymusic/]
 
16.00-18.00h. SALA PEQUEÑA (YOGA) DRAGON DREAMING
Què és Dragon Dreaming? una metodologia per al disseny de projectes creatius, col.laboratius i sostenibles que tenen com a centre un triple guany: personal, comunitari i planetari.
Farem la presentació a través de la projecció en primicia de la pel.lícula “Dragon Dreaming i el gran gir” (v.o. subtitols castellà) i un forum posterior per a posar idees en comú
A qui va dirigit? a agents del canvi, persones, entitats i organitzacions interessades en emprendre i liderar projectes sostenibles.
Son plazas limitadas, reserva la tuya escribiendo al tallerista al mail: xsantotomas@gmail.com
Más info en: http://www.dragondreaming.org/es
 
19.30-20.30h. SALA GRANDE (PIC) TEATRO: POSTALES ARGENTINAS
Postales Argentinas es una conferencia teatralizada que dan decendientes de emigrados Argentinos en Europa dentro de trecientos años. La Argentina ha desaparecido ya de la faz de la tierra.
Nos muestran la vida de Hector Girardi, oscuro empleado de correos, y su pasión por la escritura.
Más en: [www.facebook.com/aRMaDiLLoTeaTRo/]

Date & Time: 

diumenge, 27 octubre, 2019 (Tot el dia) a dilluns, 28 octubre, 2019 (Tot el dia)

La vall de Can Masdeu es una xarxa de projectes que resisteix al ritme de les estacions la voracitat d’una ciutat sense límits. Un acte de desobediència creativa al món dels diners, del fum i les ordenances, del soroll i la velocitat.

categories: 

  • course/workshop / discussion/presentation / food / meeting / work space/diy

opening times: 

Dijous, 10-15h Treball a l'hort + Dinar de germanor hortelana
Dissabte, 11-20h Treball al bosc comestible i a l'hort permacomunal
Diumenge, 11-20h Tallers + espectacles + rutes + menjars popularstrabajo comunitario en el huerto